Ciele a Stratégia
CIEĽ 1
Zabezpečiť systém kvalitného poskytovania sociálnych služieb s prihliadaním na individuálne potreby prijímateľov sociálnych služieb.
Stratégie:
- Rozšíriť postupy na individuálne plánovanie, evidenciu, hodnotenie poskytovaných sociálnych služieb prijímateľov sociálnych služieb -identifikovať potreby prijímateľov sociálnych služieb.
- Kategorizovať diagnózy prijímateľov sociálnych služieb a na základe charakterizovania ich potrieb realizovať individuálne intervencie v poskytovaní sociálnych služieb.
CIEĽ 2
Vytvoriť priestory pre prijímateľov sociálnych služieb na sebarealizáciu, aktivizáciu, vyplnenie voľného času a naplnenie ich individuálnych potrieb.
- Vybaviť priestory miestností Snoezelen komponentami na výkon senzorickej stimulácie.
- Vybudovať priestory na rozvoj pracovných zručností a zmysluplné trávenie voľného času – terapeutické dielne.
- Zabezpečiť využívanie počítača pre potreby prijímateľov sociálnych služieb v spoločenskej miestnosti zariadenia.
- Vybudovať Snoezelen chodníček v areáli zariadenia pre potreby prijímateľov sociálnych služieb.
CIEĽ 3
Podporovať aktivity vykonávané v zariadení, partnerstvá a spoluprácu s komunitou, za účelom zapojenia prijímateľov sociálnych služieb do diania v spoločnosti a podporovať rodinné vzťahy.
Stratégie:
- Organizovanie spoločenských akcií zameraných na upevnenie vzťahu – prijímateľ – komunita.
- Prezentácia zariadenia formou realizovania kultúrno-spoločenských podujatí za podpory a účastí komunity.- ,,Deň otvorených dverí", ,, Slávnosť slávenia sviatku sv. Martina".
- Podporovať vzťahy prijímateľ –rodina - zabezpečovať účasť na komunitných stretnutiach, poradách prijímateľov sociálnych služieb.
CIEĽ 4
Budovanie interdisciplinárneho tímu odborných pracovníkov, ktorí zabezpečujú potreby prijímateľov sociálnych služieb.
Stratégie:
- Pravidelne prehodnocovať organizačnú štruktúru zamestnancov na základe identifikácie diagnóz prijímateľov sociálnych služieb , posúdenia ich potrieb a miery potrebnej podpory
- Zvyšovať neustále odbornú úroveň zamestnancov:
Preškoľovať zamestnancov podľa konceptu Bazálnej stimulácie.
Implementovať do organizačnej štruktúry inštruktora rozvoja pracovných zručností.
Preškoliť zamestnancov na prácu v multisenzorickom prostredí.
3. Pravidelne preškoľovať zamestnancov v oblasti štandardov kvality a ľudských práv.
4. Zapájať zariadenie a zamestnancov do účasti na národných projektoch so zameraním na aktivizáciu a začleňovanie prijímateľov sociálnych služieb.
CIEĽ 5
Zabezpečiť humanizáciu a estetizáciu prostredia pre klientov so zameraním na kvalitu bývania
Stratégie:
- Plniť požiadavky v súlade splatnou legislatívou.
- Zabezpečiť komplexnú rekonštrukciu budov, v ktorých sa poskytujú sociálne služby, služby, ktoré sa nedajú poskytovať v pôvodných budovách pretransformovať na nové.
- Pretransformovať trojlôžkové izby prijímateľov sociálnej služby na izby s menším počtom miest.
- Materiálne vybavenie spoločných priestorov pre prijímateľov sociálnej služby.
- Vybavenie bezbariérovej kúpeľne novým nábytkom z mimo rozpočtových zdrojov na pracovisku Terchová.
- Debarierizácia sprchového kúta na pracovisku Zázrivá.
CIEĽ 6
Zabezpečiť viaczdrojové financovanie prevádzky zariadenia z grantov a nadácií.
Stratégie:
- Podporiť činnosť OZ Sedmokráska Terchová, ktoré bolo založené za účelom vykonávania aktivít pre prijímateľov zariadenia.
- Získavať sponzorské dary.
- Vypracovať projekty za účelom získavania mimorozpočtových zdrojov na aktivizáciu klientov: Sociálne pracovníčky vypracujú projekty zamerané na aktivity s klientmi v počte 6 projektov za rok.
CIEĽ 7
Zaviesť procesné riadenie zamestnancov zariadenia a modernizovať priestory zariadenia pre skvalitnenie práce zamestnancov:
Stratégie:
1. Zavedenie procesného riadenia sociálnych služieb.
2. Zabezpečiť dochádzkový modul pre potreby zamestnancov.
3. V rámci programu SOCEV zabezpečiť zaznamenávanie realizácie individuálnych plánov.
4. Zriadiť kamerový systém v priestoroch brány zariadenia a zabezpečiť diaľkové ovládanie brány.
5. Modernizácia jedálne pre zamestnancov.
V prípade Vašich podnetov, návrhov a pripomienok, ktoré môžu prispieť k pozitívnym zmenám v zariadení, Vás chceme požiadať o ich vyjadrenie osobnou formou, písomne alebo elektronicky, prípadne formou nášho dotazníka. Podnety môžete adresovať emailom, poštou na adresu zariadenia alebo osobne.